Tippek az emberi szív egészségére. Öt tipp a szíved egészségének megőrzéséhez az évek során


Az omega-3 zsírsavak esszenciálisak, ami azt jelenti, hogy az emberi szervezet nem képes önállóan előállítani őket — a zsírsavakat vagy előanyagaikat az étrendből kell bevinni.

Például a növényi magvakból származó alfa-linolénsavat a szervezet képes az összes többi típusú omega-3 zsírrá átalakítani. Éppen ezért fontos, hogy étrendünk megfelelő mennyiségben tart alma zzon EPA-t és DHA-t Omega-3 az étrendben A DHA, EPA és DPA élelmiszerforrásai a következők: zsíros halak, például lazac, szardínia, makréla, menhaden vagy hering sovány, fehér halak, például laposhal vagy tőkehal mája fókáktól vagy bálnáktól származó zsír tőkehalhúsból, tonhalból, foltos tőkehalból, lepényhalból vagy krillolajból származó halolaj ok Az ALA viszont növényi forrásokban koncentrálódik, és ez a leggyakoribb omega-3 zsírsav, amelyet a szervezet minden más típusú omega-3 zsírsav előállítására használ fel.

Az ALA forrásai közé tartoznak a diófélék és a magvak, például a lenmag, a chia mag és a dió, valamint az olajok, például a repce és a szója babolaj.

tippek az emberi szív egészségére

Számtalan DHA és EPA omegakiegészítő áll rendelkezésre, amelyek jelentősen hozzájárulnak a napi omega-3 bevitelhez. A halolaj a felnőttek és gyermekek által használt leggyakoribb omegakiegészítő.

Öt tipp a szíved egészségének megőrzéséhez az évek során

Omega-3 zsírok: mit tehetnek az egészségért Íme néhány bizonyítékokkal alátámasztott előny. Gyulladáscsökkentő tulajdonságok A krónikus gyulladás az elhízása szívbetegség és a rák kialakulásához kapcsolódik. Az omega-3 zsírsavakról kimutatták, hogy gyulladáscsökkentő hatást fejtenek ki az emberi szervezetben, és segíthetnek csökkenteni a gyulladás markereit, mutatóit, például a C-reaktív fehérjét.

tippek az emberi szív egészségére

Valójában ezeket a zsírsavakat az egyik legerősebb lipidnek tekintik, amely képes csökkenteni az oxidatív stresszt és a gyulladást. Ezenkívül potenciálisan véd a krónikus betegségek kialakulásától. Az emelkedett triglicerid- és LDL-koleszterinszint összefüggésben áll a metabolikus szindróma és a szívbetegségek fokozott kockázatával. Alacsonyabb vérnyomás Az omega-3 zsírsavakról kimutattákhogy javítják az érrendszeri egészséget — az erek egészségét — azáltal, hogy növelik a nitrogén-monoxid biológiai hozzáférhetőségét.

Egy tudományos vizsgálatban a nitrogén-monoxid az erek tágulását relaxációját idézte elő, és a vérnyomás jelentős csökkenéséhez vezetett.

5 tipp, ami elősegíti a szív egészségét

Csökkentheti a szívbetegség kockázatát A meglévő tanulmányokat elemző áttekintés szerint ezek a zsírsavak csökkenthetik a szívbetegségek kialakulásának fokozott kockázatával összefüggő markereket — magas tippek az emberi szív egészségére, koleszterint és vérnyomást —, ezáltal csökkenthetik a szívbetegségek kockázatát. A rákkezeléssel szembeni tolerancia javítása Az omega-3 zsírsavak javíthatják a kemoterápia hatékonyságát és toleranciáját, ezáltal potenciális támogató kezelést jelentenek a tippek az emberi szív egészségére alatt álló betegek számára.

tippek az emberi szív egészségére

Enyhíti a depressziót Egy estöbb mint résztvevő bevonásával készült áttekintő tanulmány kimutatta, hogy az EPA omega-3 zsírsavak jótékony hatással vannak a depresszióra, a DHA pedig csekély előnyökkel jár. Ezt a megállapítást Prof.

Szívbetegség, reflux, fekély, szorongás, cukorbetegség vagy akár pánikzavar is kialakulhat a tartós stressz miatt. Emellett tenziós InforMed Hírek14 Újabb szívprobléma? Az Orvos válaszol - Dr.

Shahidi és Prof. Ambigaipalan áttekintésében szereplő egyéb tanulmányok is alátámasztják, jelezve, hogy a halolaj-kiegészítés segít a súlyos depressziós rendellenességek megelőzésében a 15 és 25 év közötti fiatalok esetében.