Szív egészség séta, Hasonló témájú cikkeink


szív egészség séta

A sétálás jótékony hatása A séta egészségre gyakorolt hatásai Az SZTE ÁOK Sportorvostani Tanszékének egyik legfontosabb célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai aktivitás egészségre gyakorolt hatásaira.

A Tanszék sportorvosi rendelőjét Egyetemi Sportorvosi Rendelő általában versenyszerűen sportolók keresik fel.

szív egészség séta

A szabadidejükben sportolók vagy az egészségük megőrzése érdekében életmódváltozást tervezők jelentősen kisebb számban fordulnak sportorvoshoz, annak ellenére, hogy lehetőségük van beutaló nélkül is felkeresni a sportorvosi rendelőt alkalmassági vizsgálat vagy tanácsadás céljából, melyet ajánlott igénybe venni intenzívebb, aktívabb életmód elkezdése, vagy a megszokottnál sportosabb szabadidős programok előtt pl.

Meg szeretnénk ragadni most a lehetőséget és felhívni a figyelmet arra, hogy nem csak a sportjellegű aktivitások, de pusztán szív egészség séta aktívabb életmód is jelentős egészségvédő hatásokkal bír. Tudományosan igazolt, hogy már a napi rendszerességgel végzett tempós gyaloglás is pl. A legalább napi 30 percet rendszeresen, lendületesen sétálóknál is jelentősen csökken a szív és érrendszeri betegségből eredő halálozás esélye.

szív egészség séta

Ez a hatás idősebb korban elkezdett rendszeres gyaloglásnál is jelentkezik. A kutatások arra is rávilágítottak, szív egészség séta súlyfelesleg esetén a rendszeres mozgással megszerzett fittség akkor is védő hatású a szív- és érrendszeri betegségek ellen, ha fogyás nem társul vele.

szív egészség séta

Gyermek- és fiatalkorban is kedvezőbb az egészségi állapota a rendszeresen és lendületesen gyaloglóknak. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének WHO ajánlása szerint a mozgás egészségvédő hatásai heti perc közepesen intenzív, dinamikus mozgással már elérhetőek, amit akár a mindennapos tempós gyaloglással is teljesíthetünk.

szív egészség séta

Kövess minket.