A vitaminok elősegítik a szív egészségét


Írta: Császár Zsanett Közismert tény, hogy a túlsúly és a kóros elhízás súlyos betegségek kialakulásához vezethet. Az Amerikai Kardiológiai Egyesület AHA től a nőket 3 nagy kockázati csoportba sorolja: magas rizikó szívelégtelenségre, fokozottan veszélyeztetett női betegek, ideális szív- és érrendszeri egészségi állapot.

Kapcsolódó cikkek

A magas kockázati csoportba tartozó nők száma alig változott az elmúlt években, ide tartoznak a súlyos szív- és érrendszeri betegségek, a krónikus vesebetegségek és a 2-es típusú cukorbetegségek. Az AHA célja a szívbetegségek gyakoriságának csökkentése, és a szív egészségének védelme.

ÉS mit Lesz, Ha egy van Cékla Minden egyes nap?

Irányelveiben azt javasolja, hogy egészségünket és életminőségünket 7 egyszerű lépésben őrizhetjük meg: a dohányzás mellőzése, az egészséges testsúly megtartása, a rendszeres testmozgás, az egészséges étrend, a vérnyomás kezelése, az egészséges koleszterin megőrzése és a vércukor szinten tartása. Vörösbor Ha alkoholt fogyasztasz, a vörösbor tökéletesen szívbarát választás.

Információk

A benne lévő antioxidánsok, a rezveratrol és a katekin gátolják a káros szabad gyökök kialakulását, A vitaminok elősegítik a szív egészségét az érfalakat, valamint növelik a jótékony HDL-koleszterin szintjét. A vörösborban található polifenolok elősegítik a szív- és keringési rendszer egészségét, ugyanakkor fontos a mértékletes fogyasztás, mert a túl sok vörösbor árthat a szívednek.

Lazac A szupertápláléknak is nevezett halfajta a szív szempontjából az egyik legfontosabb egészségvédő élelmiszer. A lazacban található omega-3 zsírsavak segítenek megelőzni bizonyos krónikus betegségeket, és komponensei csökkentik a magas vérnyomást.

A vitaminok elősegítik a szív egészségét

Az AHA azt ajánlja, hogy hetente egyszer fogyassz két adag lazacot, vagy más olajos halat pl. Extra szűz olívaolaj Az olajbogyóból nyert tiszta olívaolaj különösen gazdag szívbarát antioxidánsokban polifenolok, tokoferoloktermészetes antioxidánsokban béta-karotin, A- D- E-vitamin és egyszeresen telítetlen zsírsavakban.

Kövessen bennünket a Facebookon!

Ha a telített zsírok helyett sütéshez vagy főzéshez hidegen sajtolt növényi olajokat használsz, csökkentheted a koleszterinszintet. Feketebab Ez a finom, édes ízű zöldség a szív számára létfontosságú tápanyagokat tartalmaz, beleértve a folsavat és az antioxidánsokat. A feketebab tele van vitaminokkal, és az egyik leggazdagabb proteintartalmú élelmiszer.

A vitaminok elősegítik a szív egészségét

Értékes magnéziumforrás, ami csökkenti a vérnyomást, rosttartalma pedig jótékony hatású az egészséges koleszterinszint megőrzésére és a vércukorszint szabályozására. Dió Az AHA szerint az olajos magvak közül a diónak van a legértékesebb szerepe a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

JAVALLAT SZÍV ÉS EREK EGÉSZSÉGE kapszula 60db igazán remek Ft áron

Mindennapos fogyasztása csökkenti a koleszterinszintet és a metabolikus szindróma kialakulását. A dió gazdag omega-3 zsírsavakban, egyszeresen telítetlen zsírsavakban és rostokban.

A vitaminok elősegítik a szív egészségét

Egy maréknyi kb. Fűszernövények Ha egészségesen szeretnél táplálkozni, helyettesítsd a sót friss fűszerekkel, és a készen kapható öntetek helyett dolgozz inkább friss és természetes alapanyagokból. A rozmaring, a zsálya, az oregánó és a kakukkfű olyan kiváló antioxidánsok, amelyekkel hatékonyan harcolhatsz a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása ellen.

  • Pálinka hatása az erekre
  • Cookie tájékoztató A szív- és érrendszeri egészség védelme K2-vitaminnal A K1-vitamin nagyon fontos szerepet játszik a vérrögképződés és a vérzési rendellenességek megelőzésében, ezzel szemben a K2-vitaminnak teljesen más szerep jut.
  • Ellenőrző lista - szív egészségének megőrzése

Mungóbab A zöld szójabab Japánban egy igen előkelő étel, ami nem csoda, hisz tele van szójafehérjével, ami csökkentheti a vér triglicerid szintjét. Egy fél csésze bab 9 gramm rostot tartalmaz, ami kedvezően befolyásolja a koleszterinszintet — ez 4 szelet teljes kiőrlésű kenyérnek felel meg. Próbáld ki a fagyasztott változatát, forrald fel és tálald melegen.

Milyen vitamin kell a szívnek?

Édesburgonya A finom zöldség csak nevében egyezik a burgonyával, de édes íze inkább a gesztenyéhez hasonlít. A fehér burgonya kiadós és egészséges alternatívája lehet ez az alacsony glikémiás indexű étel, ami lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, így csak kismértékben emeli meg az inzulin- és vércukorszintet.

  1. Magas vérnyomás táplálkozási kezelés
  2. Magas vérnyomás st 3 kockázat 4
  3. Ingyenes nyomtatható szívegészségügyi munkalapok
  4. Szíverősítő vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok Szíverősítő vitaminok, ásványi anyagok, antioxidánsok

Kiváló rost- és A vitaminok elősegítik a szív egészségét, amelyek hozzájárulnak a szívbarát életmódhoz. Narancs Az édes, lédús gyümölcs koleszterinharcos pektint tartalmaz, ami gátolja a zsírok felszívódását, és kedvezően hat a szívbetegségek elsődleges rizikófaktorára, a vér koleszterinszintjére.

A narancsban fellelhető heszperidin nevű antioxidáns csökkenti a vérnyomást, és javítja a vérerek működését.

A vitaminok elősegítik a szív egészségét

Egy közepes méretű narancs mindössze 62 kalóriát, és 3 gramm rostot tartalmaz, ezért akkor is bátran majszolhatod, ha épp diétázol. Alacsony zsírtartalmú joghurt Bár a csontok egészségének megőrzésében játszanak fontos szerepet, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek a magas vérnyomás csökkentésében is segíthetnek.

  • Alternatív szívgyógyászati kezelések
  • Flavonoidok: - A flavonoidok kiemelkedően pozitív hatást gyakorolnak a szív- és érrendszerre azáltal, hogy a sejtfalakban gátolják a zsírsavak oxidációját.
  • Vásároljon Szív és érrendszer termékeket a Vitalitás Webáruházból!

A tej rendkívül jó kalcium és káliumforrás, de a joghurt kétszer annyi fontos ásványi anyagot tartalmaz. Ahhoz, hogy valóban fokozd a kalcium- és minimálisra redukáld a zsírbevitelt, válaszd mindig a zsírszegény vagy zsírmentes fajtákat. Kapcsolódó cikkek.